Zpět na seznam článků
Peblog článek
Článek

Jak se stravovat při home office

16.10.2020, 13:15

Jak se stravovat při home office

Tolik diskutovaná druhá vlna koronaviru bohužel udeřila v plné síle, a proto stejně jako na jaře, kdo může, pracuje z domova. To s sebou nese jak spoustu negativ, tak zároveň i pozitiv, a je na každém z nás, jak se k tomu postavíme. Abychom měli na práci dostatek energie, je nutné správně ji doplňovat. Jaké je tedy ideální stravování při home office?

Jistě nikoho nepřekvapí, že na takovou otázku neexistuje univerzální odpověď. Na to, jaká je ta správná cesta pro vás, byste měli přijít sami. Pomoci vám v tom může položit si a upřímně zodpovědět tyto dvě otázky:

  • Byli jste před touto aktuální situací spokojeni se svým stravováním, potažmo se svým životním stylem?
  • Zhodnotili byste své stravování (před aktuální situací) jako správné pro své zdraví?

Pokud jste odpověděli na obě otázky ANO:

Snažte se i při této změně podmínek zůstat u takového životního stylu, který vám vyhovuje a hodnotíte ho jako zdravý. Zaměřte se tedy zejména na udržení svých návyků. Pokud trávíte celý den doma, běžný režim a organizace času se mění, například tím, že vstáváte později. Zrádné je i to, že svou ledničku i spíž máte na dosah, což je neobvyklé oproti běžnému režimu, a tak může být někdy těžší odolat pokušení. Snažte se tedy:

  • udržet rozestupy mezi jednotlivými jídly,
  • v mezičasech neujídat,
  • neměnit skladbu svého jídelníčku,
  • zkoušet nové zdravé recepty,
  • porce jídla adekvátně přizpůsobit tomu, zda vám s novým režimem přibylo, nebo naopak ubylo pohybových aktivit.

Pokud jste odpověděli na obě nebo jednu z otázek NE:

Využijte nastalou situaci jako příležitost ke změně! Nyní máte ideální podmínky pro to začít si doma připravovat zdravé jídlo a stravovat se pravidelně. Možná ze šuplíku vytáhnete jídelníček, který jste si nechali od nutriční terapeutky sestavit už dříve, nebo své stravování vezmete čistě do vlastních rukou. Chce to jen trochu osobní disciplíny a uvidíte, že na sobě změnu brzy poznáte. Budete se cítit lépe, plní energie a úbytek váhy by mohl být příjemným bonusem.
Pokud jste už před touto situací byli spokojení se svým stravováním, potažmo se svým životním stylem přesto, že si uvědomujete, že se nejednalo nebo nejedná o ideální způsob stravování, pak je určitě nyní správný čas zamyslet se nad tím, zda vaše „spokojenost“ náhodou nesouvisí spíše se zvykem a pohodlím. Vyhodnoťte si, jak moc váš současný životní styl ovlivňuje kvalitu vašeho života a zda by nestálo za to udělat nějaké změny. Každý, byť i malý krok se počítá, nemusíte hned měnit své zvyklosti od základu – to ani není žádoucí. Základním pravidlem totiž je nastavit stravovací režim tak, aby byl dlouhodobě udržitelný, jedině pak může být opravdu efektivní.

A že sestavit vyvážený jídelníček není žádná věda, se dočtete v rozhovoru s naší nutriční terapeutkou, kde najdete zároveň i příklad vzorového jídelníčku. Tak už žádné výmluvy a pusťte se do toho!